Cesta do Himaláji - deň tretí

24.03.2020

Dubaj a presun do Káthmandu - 12.4. 2019

Krásne neskoré ráno v Dubaji, preberám sa v pohodlnej posteli okolo 9 ráno, dopriali sme si trošku dlhší spánok, luxus, ktorý v najbližšej dobe nebude bežný. Keďže noc pred tým sme strávili na letisku v Prahe a túto strávime 2 letmi s prestupom v Ománskom meste Muscat ...

Všetci štyria sa stretávame v obývačke, máme ešte malý nevyriešený problém zo včera, nemáme sa ako dostať z Káthmandu do Colomba na Srí Lanke, kde sa chceme zohriať a oddýchnuť po turistike. Zapíname telefóny a začína sa hľadanie, každý keď niečo nájde hlási, nachádzame mnoho variant ako sa dostať do Colomba, nie všetky však spĺňajú naše cenové predstavy, ale postupom času nachádzame pre nás vhodné možnosti cez Bangkok, Nai Dilí a Kuala Lumpur, všetko zaujímavé destinácie, ktoré by sa oplatilo vidieť, nevieme sa rozhodnúť a začína nám škvŕkať v bruchu, tak ideme radšej na raňajky.

Po raňajkách sa musíme pobaliť a opustiť izbu, užijeme si ešte poslednú kvalitnú sprchu, podľa toho čo sme si načítali, tak na našej trase v Nepále a v horách to nie je práve štandard na ktorí sme zvyknutí či z domu alebo destinácii, ktoré bežne navštevujeme.

Naše ťažké batohy nechávame v špeciálnej miestnosti na batožinu, chceme sa ísť navštíviť Burj Khalifa a Dubaj Mall a s našou batožinou by to nebolo veľmi príjemné, ešte sa jej nanosíme 😊 . Vyberáme sa na metro a už ako poučení cestovatelia zo včera, máme stiahnuté mapy okolia. Po chvíli dorazíme do Dubaj Mall, kde je aj zastávka metra. Je to obrovské nákupné centrum, kde by si ženušky užili nakupovania, pre nás to však momentálne nie je zaujímavé. Nachádzajú sa tu iné zaujímavosti ako sú vodopád, morské akvárium a hrajúca fontána skoro taká istá ako v Košiciach 😉.

Ideme ešte na prechádzku k najvyššej budove sveta Burj Khalifa (828m) okolo nej je krásny park, oddýchneme si urobíme fotečky a ideme sa prejsť ešte trochu po okolí, čas nám uteká a chceme sa ísť najesť, taká obedo-večera, ideme metrom na miesto kde sme jedli večer, popravde, dnes nie sme takí unesení miestnou kuchyňou.

Premiestnime sa krátkou chôdzou na hotel, vezmem si batožinu a presúvame sa na letisko, kde počas čakania na odbavenie batožiny znovu otvárame tému chýbajúcich leteniek, chcem aby sme ju mali vyriešenú kým nastúpime do lietadla. Nai Dilí, kvôli krátkemu prestupu vypadáva ako prvé, rozhodnutie teda padne medzi Bangkokom a Kuala Lumpur. Ja som za Bangkok, chcem vidieť Thajsko (keby bolo po mojom, tak namiesto Srí Lanky ideme do Thajska 😊 ) chalanom sa nevidelo to Thajsko ani vtedy a ani teraz. Nakoniec som sa nechal presvedčiť, že 2 dňový prestup v Kuala Lumpur bude dobrou voľbou ako vidieť zaujímavé miesto a nestratiť toľko času na výlety na Srí Lanke, kupujem letenky a ideme spáchať hygienu, kde inde ako na verejných toaletách (v tejto dobe asi niečo nepredstaviteľné) ja s Vilom sme už zvyknutí z Islandu, kde sme si na Wcku aj varili.

Nastupujeme do lietadla smer Muscat, kde nás čaká prestup na let do Káthmandu. V Muscate nás prekvapilo veľmi pekné letisko so silnou klimatizáciou a zimné bundy sme vytiahli skôr ako sme čakali. Čakajú nás nočné lety, šetrí to čas, ale pohodlné to veľmi nie je.

Neviem sa dočkať kedy budem v Káthmandú, táto cesta bola môj sen už pár rokov od kedy mi o turistike v Himalájach vravel môj bratranec Rišo. Som rád, že som našiel partiu miernych bláznov, ktorí sa podujali absolvovať túto cestu so mnou. Ďakujem :-)